ای عشق قوجایدیم منی جوان ایله دون
من اولمیشیدیم سن احضارِ جان ایله دون
قور خوم واریدی ایتم سنون یولوندا
دای ایتمم الان منیده نشان ایله دون
جانین قوتاریب نفسینی کیم پاک ایله ییپ
حقدن نا امید کیمسه کی ناپاک ایله ییپ
الهام اولونیب خیریله شر انسانه
کیم خیری توتوپ روحی فرحناک ایله ییپ
قهریله یتیم اوشاقلاری خوار ایلمه
پرخاشیله سائلین حالین زار ایلمه
بو صحنه ی امتحاندی لابد بیر آییل
دوزخ اوتینا اوزون گرفتار ایلمه
ای نفس دایان قئییت سن اللها ساری
وار چوخ گناهون بیرجه ثواب ایله باری
سن فکر ایلمه کی کیمسه گورمیر عملون
گِئت خیر ایشه اعمالیوه مشرفدی تاری
(۱۷۰/۱۴۰۳/۰۶/۰۲)
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
ای عشق پیر بودم مرا جوان کردی
من مرده بودم تو احضارِ جان کردی
ترسم این بود که در راهِ تو گم شوم
دیگر گم نمیشوم نو مرا نشان کردی
به رستگاری رسید هرکس که تزکیه نفس کرد
از حق نا امید گشت آن کس که نفس را آلوده کرد
الهام شده خیر و شر بر انسان
هرکس که خیر را گرفت روح را شادمان کرد
با قهر یتیمان را خوار نکن
و با پرخاش حال سائل را زار نکن
اینجا صحنه ی امتحان است لابد
به آتش دوزخ خویشتن را گرفتار نکن
ای نفس واایستا برگرد به طرفِ خدا
گناهت خیلی زیاد است شده کارهای ثواب انجام بده
تو فکر نکن که هیچ کس عملِ تو نمی بیند
برو کار خیر انجام بده که خداوند احاطه به تمام اعمالِ تو دارد
متفاوت و زیبا هستند